Jeśli chcesz dodać coś ciekawego do swoich ankiet online odnośnie badań satysfakcji klienta, to warto skorzystać z tych czterech wskazówek. Zostały one zebrane na podstawie doświadczeń badaczy oraz klientów, aby usprawnić wszystkim osobom chcącym przeprowadzić ankietę internetową dotyczącą badania satysfakcji klienta jej przebieg.
Stwórz krótką ankietę
Czas Twoich klientów jest bardzo cenny, a długa ankieta online najprawdopodobniej nie zostanie wypełniona, jeśli w ogóle zostanie rozpoczęta. Upewnij się więc, że nie zadajesz zbyt wielu pytań i że każde z nich jest jasne i zrozumiałe dla respondentów, gdyż w innym przypadku nie będą wiedzieli jak odpowiedzieć na zadane pytania. Szanuj czas konsumentów, gdyż bez ich opinii, które możesz zebrać poprzez przeprowadzanie ankiet internetowych nie będziesz mógł wdrożyć działań usprawniających funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Satysfakcja klientów jest jednym z podstawowych czynników prawidłowego działania firmy. Krótkie badania internetowe są zdecydowanie chętniej wypełniane przez konsumentów, a także informacje zamieszczone w nich są bardziej rzetelne, gdyż osoba wypełniająca ankietę jest w stanie utrzymać skupienie przez cały czas jej trwania.
Zastosuj pytania warunkowe
Zastosuj w swojej ankiecie internetowej pytania warunkowe, które polegają na pomijaniu wykluczających się pytań. Jeśli respondent odpowie na dane pytanie tak, że kolejne będzie się z nim wykluczało to pytanie się nie pojawi. Jest to możliwość, którą można zastosować w tej metodzie badawczej, gdyż nie we wszystkich jest ona dostępna. Skorzystanie z niej z pewnością wpłynie na skupienie i koncentrację klientów, ponieważ nie będą musieli zastanawiać się co zaznaczyć w pytaniu, które ich nie dotyczy. Ankiety online z pewnością posiadają wiele możliwości, aby usprawnić ich przebieg.
Unikaj niepotrzebnych pytań
Jeśli posiadasz już dane na temat zakupów dokonanych przez respondentów, nie powinieneś mieć potrzeby ponownego pytania o te dane w ankiecie internetowej. Użyj zmiennych niestandardowych lub kolumn listy kontaktów, aby uzupełnić te dane dla respondenta, dzięki czemu nie będzie musiał ich wypełniać, a ankiety online staną się lepszym doświadczeniem, gdyż czas ich wypełnienia nie będzie zbyt długi. Ankietowani często nie pamiętają dokładnych dat, czy cen, które zapłacili za dany produkt, bądź usługę. Zadawaj osobom wypełniającym badania tylko te pytania, które są kluczowe do zbadania satysfakcji klientów. Satysfakcja może mieć podłoże w różnych aspektach, jak zadowolenie z usługi, zakupionego towaru, porady, czy ceny, więc warto zadawać takie pytania, aby usprawnić proces działania, aby każdy klient był zadowolony z każdego aspektu.
Korzystaj z analizy tekstu
Nie ma nic bardziej frustrującego dla klienta, niż poczucie, że jego opinia nie jest wysłuchana lub nie podejmuje się działań w związku z nią, lub że nie zadano mu właściwego pytania, aby mógł przekazać swoją opinię. Pole na komentarz na końcu ankiety online pozwala respondentom na przekazanie wszelkich innych uwag, które chcieliby przekazać - a nasza funkcja analizy tekstu pozwala na szybkie i łatwe zidentyfikowanie kluczowych punktów.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z badaniem satysfakcji klienta warto skorzystać z narzędzi do przeprowadzania ankiet online, takich jak SurvGo™, gdyż na ich stronie możemy znaleźć wiele gotowych szablonów badań internetowych, które pomogą Ci stworzyć ankietę opartą na sprawdzonym podejściu.